Fokus






Izložba “Collecting is Connecting” kao drugo predstavljanje kolekcije javnosti

Exhibition

29.06.2021

Prve godine rada na kolekciji Wiener ART predstavljene su izložbom iz četiri dela pod zajedničkim nazivom Collecting is Connecting 2017. godine, predstavljajući, po rečima kustosa kolekcije Slavka Timotijevića, elementarno konstituisanje kolekcije i javni život projekta. Izložba trasira najvažnije tokove savremene umetnosti počevši od 1950-tih, preko konceptualne i postkonceptualne umetnosti, pa sve do danas: “Predstavljamo dela koja su nastala sinhrono sa svetskim umetničkim tokovima, dela nova, radikalna i vizionarska. Dela koja su po svojim karakteristikama bila daleko ispred društvene, političke i umetničke prakse u vreme nastanka. To su dela koja imaju dovoljno kvalitetnih osobina da menjaju paradigmu, a zatim i da postanu glavni reprezent društvenih i umetničkih tokova – da postanu glavni tok umetničke scene.” Posebnu ulogu u ovoj etapi kolekcije zauzima fotografija, koja je s pravom postavljena na posebno mesto kao medij i umetnički izraz.            

Umetnici koji su zastupljeni na ovoj izložbi su: Milan Aleksić,  Srđan Apostolović, Mrđan Bajić,  Danica Basta,  Ana Bešlić,  Nenad Bračić,  Mira Brtka,  Anita Bunčić, Aleksandar Bunčić, Aleksandar Cvetković, Milena Čubraković, Radomir Damnjanović-Damnjan,  Dejan Damnjanović,  Dei Leči (Bora Vitorac i Dragan Pavlov),  Goran Despotovski,  Goran Dimić, Braco Dimitrijević, dISTRUKTURA (Milica Milićević i Milan Bosnić), DIM TIM (Danijela Mršulja i Milenko Vasić), Perica Donkov, Gojko Dutina, Maja Đorđević,  Biljana Đurđević, , Ekipa A3 (Jugoslav Vlahović, Dobrivoje Petrović, Mladen Jevđović, Dubravko Kolendić, Risto Banić…) Jelena Gorički, Živko Grozdanić, Đorđe Ivačković, Zdravko Joksimović, Andrea Jovanović, Vladimir Jovanović, Branimir Karanović, Ana Knežević, Aleksandra Kovačević, Žolt Kovač, Srđan-Đile Marković, Ivan Milenković, Mihael Milunović, Vladimir Mojsilović,  Željka Momirov, Petar Mošić, Milena Ničeva Kostić, Saša Pančić, Neša Paripović, Dušica Pejić, Tomislav Peternek, Dragan Petrović, Zoran Popović, Vladan Radovanović, Aleksandar Rafailović, Zvonimir Santrač, Miroslav Savić – Mipi, Nina Simonović, Nina Stanković, Saša Stojanović, Jelena Šalinić, Joškin Šiljan, Ilija Šoškić, Miško Šuvaković, Milan Tepavac – Tarin, Peđa Terzić, Dragoljub  Todosijević-Raša, Jelena Trajković,  Gera Urkom, Selena Vicković,  Jelena Vitorović,  Anica Vučetić, Ljubomir Vučinić, Peđa Vukićević, Biljana Willimon, Vesna Zarev i Ivana Živić Jerković.

Sledećim kataloškim tekstovima kontekstualizovane su etape izložbe Collecting is Connecting i pravci kolekcije [kliknite na nazive]:

Svetlana Smiljanić: Fokus – Savremena umetnost

Saša Janjić – O kolekciji

Slavko Timotijević – Collecting is connecting

Slavko Timotijević – Kreativni trag – vodič u budućnost

Slavko Timotijević – Nekoliko napomena o istorijskim tokovima

Saša Janjić – O remek delima

Slavko Timotijević – Fotografija izlazi iz vladavine četke, palete i štafelaja

Slavko Timotijević – Belo u beloj sobi

Slavko Timotijević – Baš je lep ovaj svet

Slavko Timotijević  – Reprezenti glavnog toka

Slavko Timotijević – Was Ist Kunst?

Ljubomir Todorović – Unutrašnja simetrija

Danijela Purešević – Priroda u vrtlogu umetnosti

Slavko Timotijević – Glupe slike ili radovi specifičnih konteksta

Simona Ognjanović – O prostoru, svetlosti, zvuku i odnosima

Jelena Krivokapić – Artikulacija prostorne dimenzije zvuka. Ana Knežević – Zvuk svetla

Maida Gruden – From the lymbic depths

Aleksandra Lazar – Balans i ritam u radovima Ane Knežević

Mileta Prodanović – Krajolici crne rupe