Slobodan Braco Dimitrijević (Sarajevo, 1948) je jedan od najznačajnijih pionira konceptualne umetnosti u svetu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umetnosti u Zagrebu, Odsjek za slikarstvo (1971). Od 1971. do 1973. godine pohađao je postdiplomske studije u St. Martin School of Art u Londonu. Za njegov umetnički razvoj značajni su studijski boravci u Londonu i Berlinu posle kojih je stekao međunarodnu slavu i priznanje. Postigao je veliki uspeh u evropskim metropolama i na međunarodnim smotrama konceptualne umetnosti. Na Venecijanskom bijenalu učestvovao je 1976, 1982, 1990, 1993. i 2009. godine. Dobitnik je niza međunarodnih i domaćih nagrada. Član je Akademije nauka i umetnosti Bosne i Hercegovine. Živi i radi u Parizu.
Prvu samostalnu izložbu predstavlja sa 10 godina (1958), a nekoliko godina kasnije stvara prvi konceptualni rad, Zastava sveta (1963) gde zamenjuje nacionalni simbol alternativnim znakom, čime započinje višedecenijsko interesovanje za intervenciju u urbanim prostorima.
Međunarodnu reputaciju stiče 1970-ih serijom konceptualnih instalacija Slučajni prolaznik, gde su gigantski foto portreti anonimnih prolaznika postavljeni na istaknute fasade i bilborde u evropskim i američkim gradovima. Dimitrijević je oponašao i druge načine veličanja važnih osoba gradeći spomenike prolaznicima i postavljajući spomen ploče u čast anonimnih građana. Sredinom 1970-ih, Braco Dimitrijević počinje sa ugrađivanjem pozajmljenih motiva i kompletnih radova u svoje instalacije. Triptychos Post Historicus, ciklus koji broji preko 300 radova, realizovan je u brojnim muzejima širom sveta i izražava dijalektičku i transgresivnu prirodu njegovog opusa. Radovi iz serije Tractatus nalaze se u brojnim svetskim kolekcijama.
Početkom 1980-ih, Braco Dimitrijević počinje rad na instalacijama u kojima se divlje životinje suočavaju sa artefaktima i umetničkim delima. 1998-te godine realizuje samostalne izložbe sa instalacijama u kavezima lavova, tigrova, krokodila, kamila i bizona u pariskom zoološkom vrtu.
U proteklih četrdeset godina izlagao je širom sveta. Njegove samostalne izložbe predstavljenje su između ostalog u galeriji Tejt i Institutu za modernu umetnost u Londonu, Kunsthalle Bern, Muzeju Ludwig u Kelnu, Kunsthalle Dusseldorf, Muzeju modernih umjetnosti (MUMOK) u Beču, Državnom ruskom muzeju u Sankt Peterburgu, Xin-Dong Cheng prostoru savremene umetnosti u Pekingu, Musee d’Orsay u Parizu i u Muzeju moderne umetnosti u Milanu. Učestvovao je u velikim grupnim umetničkim smotrama kao što su Dokumenta 5, Dokumenta 6 i Dokumenta 9 u Kaselu, na izložbi Magiciens de la Terre u Centru Georges Pompidou u Parizu, na Bijenalu u Veneciji, Bijenalu u Sao Paulu, Bijenalu u Sidneju, kao i Bijenalima u Santa Feu, Havani, Kwangju i Moskvi.
Radovi Brace Dimitrijevića nalaze se u 80 javnih kolekcija širom svijeta; Tate Gallery London, MoMA Muzej moderne umjetnosti New York, MNAM Center Pompidou, Britanski muzej London, Ludwig Museum Cologne, između ostalih.
Umetnički rad Brace Dimitrijevića, kao i njegova teorijska knjiga Tractatus Post Historicus (1976) imali su važan uticaj na dve tendencije koje danas dominiraju umetničkim diskursom: kritičke prakse u javnom prostoru i intervencije u muzejskim zbirkama.
Izvor: Braco Dimitrijević www.bracodimitrijevic.com, wikipedia.org/wiki/Braco_Dimitrijević